tisdag 18 mars 2008

Hundtrenden



Ni kan inte har ungått det. Det är lite av en hundhype just nu. Alla vill ha hund. Det pratas om hundsmuggling i media och hemma där vi bor har nästan alla hund. Min man vill ha hund. Jag säger nej. Så det blir ingen hund.
Men det säljs hundartiklar i alla möjliga butiker. IKEA har ett husse-mattesortiment. Och när jag var i USA, där hundtrenden är om än starkare hittade jag ett hundkonditori "Three Dog Bakery - the Bakery for Dogs" i Santa Monica. Här ska hunden köpa sina kakor, muffins och tårtor. Galet!?

Jag hittade också ett butikskoncept i Newport Beach, CA som heter "Muttropolis" som är för hundar och katter. Här var det meningen att du skulle gå och shoppa tillsammans med din hund. Det fanns till och med en TV-skärm i knähöjd där hunden kunde titta på andra hundar glatt skutta omkring i rutan. När jag var här var det Halloween och givetvis fanns det, på första parkett i butik, utklädningskit för hundar.. i alla storlekar. Tänk om vi hade kunnat byta ut våra tråkiga djurbutiker med torrfoder och undulater mot ett fräscht shoppingkoncept för alla hundägare. Då kanske kanske kanske jag kan börja fundera på en hund.